Onsdag

Ja på onsdag är det då den hederliga gammla finalen av Ridskolecupen för detta år.

Kan börja med att säga att det hära året har jag inte haft en tanke på att försöka komma till final, jag har försökt tävla Twist så mycket som möjligt, dock första dressyrtävligen så hade jag Ludde och vann på hela 68%, vilket nog varit min bästa runda ever. Efter det så började jag rida Twist allt mer och mer, jag skippade lite tävlingar hit och dit men kände att en dressyrtävling  var det henne jag ville ta för att utveckla oss två tillsammans, och inte för att komma till final eller ha placering, vilket vi inte fick heller....
Sedan tog jag henne på hopptävlingen för inte så länge sedan vilket var ett stort wildcard för min del då jag bara hoppat henne en gång innan, det gick ju dock väldigt bra och vi kom tvåa. Sedan dressyrtävligen som var förra söndagen så tog jag henne också, vi fick helt okej procent men var långt ifrån en placering vilket inte gjorde mig någonting, för hon prestrerade väldigt bra om jag får säga det själv.
Men för att komma till saken så kom jag med i hoppningen i finalen detta år, vilket jag SJÄVLKLART är extremt glad över, dressyren var jag som nummer 11 och osisen man har så är det såklart bara 10 st som kom med, är alltså första reserv där, men är inte ens säker på att jag skulle velat vara med i vilket fall som helst då jag inte är så taggad på dressyr längre, är inne i en annan period just nu!

I fjol åren har jag kommit med i både dressyr och hoppning i finalen, de 3 åren innan alltså. Då har jag antingen kommit tvåa eller vunnit, (vet att det här låter lite "klicheé" och spydigt kanske) jag har haft väldigt bra placeringar iallfall och jag har vunnit "bästa allroundponny ryttare" tre år i rad, hur spydigt det nu än låter så är det sant, vilket jag är väldigt glad över, så detta år är ändå som en neråt gång kan jag känna, men samtidigt så har jag inte förväntat mig något annat!
Är iallfall glad över att jag kom med i hoppningen och lär antagligen ta Twist, som jag tidigare nämnt så vill jag bara tävla henne helt enkelt för det är bara henne jag rider, men jag vet också att nästa år kommer jag nog börja tävla stor häst för mera utmaning och lite nyare "tävlingar", det är trots allt en stor skilland att gå från ponny till stor häst:)

Så detta år är jag bara glad över att jag iallfall kom med i någonting av det, och jag tycker verkligen att alla ridskoleponny ryttare som kommit med har förtjänat det för dom har utvecklat sig själva så himla mycket, stort grattis till er som kom med förresten!!

På onsdag hålls alltså finalen av ridskolecupen och jag är taggad till 1000, inte bara för att det är tävling utan för att det är så förbannat roligt på finalerna! Ska även passa på att fråga Karin om jag får låna hennes systemKamera att fota med, alltid roligt att ha bilder!

Vi ses på FINALEN!!!


Såhär såg det alltså ut när jag deltagit i finalen förra året!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0