PEPSI

Idag när det var ridning på veda på morgonen så frågade jag Magnus om jag kunde få testa på en annan häst idag, allmänt bara för skojs skull, och det fick jag, det blev fina lilla Pepsi!
Har sätt han gå ganska mycket men aldrig ridit honom själv och jag måste säga att han var UR MYSIG, alltså verkligen jätte härlig.
Han var så mjuk och fin (sprang iväg lite ibland) när han väl släppte i munnen. Vågar mig faktiskt på att jämföra honom med en annan liten häst på ridskolan som heter Caramell!
Nej men på riktigt så var Pepsi verkligen en "Lisse" häst så att säga, nästa år lär jag antagligen gå upp på stor häst då jag känner mig ganska klar på ponny, jag känner mig förstor och om jag får säga det själv så är det ingen utmaning längre riktigt, förutom Twist dåra som alltid kommer vara mitt lilla snuttegull. Jag älskar verkligen att rida Twist men idag kände jag att jag behövde lite nytt, ni vet bara så att man känner hur det känns att sitta på någon annan ?
Måste även säga att vilken skillnad det är att rida "ungponny" och en välutbildad storhäst, helt galet.
Minsta lilla rörelse jag gjorde och han fattade direkt, jag behövde inte vara jätte försiktig i min ridning heller, jag kunde liksom trycka på när det behövdes OSV, kändes super, men jag är redo för Twist igen som jag antagligen kommer att välja på Onsdag, berättar mer om det i ett annat inlägg, blir så himlans mycket här annars, jag som har så svårt att sluta skriva när jag väl börjat;)


Pepsi, OBS, inte jag som rider.


Han är lite roligt byggd måste jag säga...

Var ju inga direkta bra bilder, menmen, han är söööööööt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0