Ridningen igår på Twist!

Igår hade jag Twist som jag nästan visste att jag skulle ha. Det var super kul att få rida henne igen ( har ju gått en vecka sedan jag gjorde det ) så det var super roligt! Brukar ju annars rida henne på måndagar också men eftersom att vi har varit lediga denna vecka så blev det ingen ridning i måndags.

Lektionen gick hyfsat bra, hon var fin i början och sådär, flyttade väldigt fint för höger förvånansvärt nog, men efter iungefär halva lektionen så började hon bli stressad, kan ha berott på att vi gjorde en övning när vi skulle vända halvt igenom från C och A i skänkelvikning sedan lägga en volt vid B/E och ut igen på spåret och flytta unda dom, hon tyckte väl att det blev lite för mycket så ibland saktade jag av och klappade lite på henne så att hon skulle finna lugnet igen, men bra motor hade hon iaf xD

Jag vet inte riktigt vad som hände i den högra galoppen men hon  var bara så extremt jäkla taggad, så fort jag tog tag i henne det minsta så kastade hon upp huvudet och började små studsa, men det var bara att trycka på.
I vänstra var hon mycket bättre och började faktiskt söka sig neråt väldigt fint och galopperade på bra, tesatde även att släppa stygbyglarna så att jag kunde slappna av lite mer och sitta till, funkade också bra!
Efter några varv till i högergalopp och gav magnus mig tipset att istället för att försöka få ner henne på innertygeln så skulle jag försöka ställa henne lite mera utåt så att hon sökte sig ner mera på ytter, funkade väldigt bra det med så var nöjd till slutet.

Vid avtravningen så var hon väldigt lugn och fin, sökte sig väldigt lågt ner så over all så är jag nöjd med lektionen. Finns alltid så mycket att skriva om när man rider på Twist, alltid så himla roligt,hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0