Update

Var i stallet runt kvart i fyra idag.
Jag och Jocko red tillsammans till foderby på volten! Jag körde mest bara rida igenom honom lite i sidorna och koncentrerade mig mera på att ha en stadigare sits (då jag fortfarande inte vågar korta min stygbyglar så satsar jag hellre på att förbättra den i det läget som den är i).
Han var verkligen super fin idag och satsade väldigt mycket på att få fram honom så att han inte blir så kort i steget, det resulterade i att jag hade honom i en liiiiite lägre form men ändå stadig och igenomställd!
I galoppen stod jag upp i stygbyglarna för det mesta på rätt långa tyglar, satsade även på att sätta mig ner ibland på långa tyglar och rida ihop han i en liten kortare galopp (på långa tyglar).

Är verkligen super nöjd med honom och idag fick jag bevis på att han faktiskt lyssnar oavsätt om jag har långa eller korta tyglar, känns super skönt faktiskt :D


Här kan man ändå se (även fast händerna inte är så stadiga) att han är mjuk i munnen! Han är faktiskt väldigt trevlig i sin mun, blir nästan aldrig stretig eller hård!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0