Har tävlat!

Idag blidde det fina lilla twisten på dressyrtävlingen! Programmet gick faktiskt helt okej förutom ett fåtal missar. (många)  Vi hade dock ett bra flyt tycker jag, man får ju tänka lite på vem hon är också, andra gången hon är där inne och hon presterar ändå väldigt bra, så för min del så kan man inte vara annat än NÖJD.
Travprogrammet var engeriskt och ganska välridet (tyckte domaren), sen fick vi även en 8 på skritten kan jag ta och skryta med, inte ofta det händer då skritten faktiskt är ett av de momenten som är svårast, enligt mig.
Hon stod stilla i de två halterna, dock lite spänd i nacken uppåt, en allt jag kan begära av henne är att hon står stilla, för det har hon inte kunnat förut! :D
I första galoppen vänstervarv så fattade hon fel galopp men bytte in på 15 m volten, fick lite avdrag på det men inga större, låg på 4/5 där så om vi hade fattat rätt galopp så hade hon verkligen kunnat få en 6/7 som faktiskt gör rätt mycket i helheten!
Hon gjorde bra galoppökningar enligt mig men domaren var lite snål med 6/7 där? Det förstod jag inte riktigt då JAG tycker att hon hade bra ökning, menmen, ibland känns det mer än vad det är ;)
I det stora hela var det faktiskt ett bra programm, även fast det inte gav någon placering så gör det absolut ingenting för jag är såpass nöjd med lilla tjejen ändå, man får en helt annan förståelse för unga hästar när man suttit på dom än längre period, man blir inte besviken för missarna dom gör, man blir glad för det dom faktiskt gör rätt och så tycker jag att det ska vara, sen kanman ju alltid jobba lite extra på bristerna på lektionstid.
Men jag är faktiskt extremt nöjd med henne och jag hoppas efter några gånger till att vi kan vara med och slåss om placeringar, det är dock inte det minsta bråttom med henne, bara jävligt roligt att tävla henne då jag gillar henne skarpt! :D
Vi fick runt en 61,798 % , vilket jag tycker är helt OK, lilla twisten så duktig <3

Snart ska jag iväg till Kvirre och trimma lite även fast jag är DÖ trött, men jag känner att denna dag kan inte sluta med att jag ligger och sover klockan 16:33 .... tjojojo

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0