Igår blev det hoppning igen!

Igår hoppade jag Twist igen på morgonen, har ju ridning med skolan då eftersom att jag går inriktning ridning i gymnasiumet!
Hon var extremt pigg och jag hittade inte riktigt något flyt få framridningen, hon var mest pigg och studsig!
Vi hade ett hinder vid H och sedan en sväng lite halvt igenom till vänster, en kombination med ett galoppsprång imellan och sedan kanske 4 meter tills hörnet, så det var rätt tajt efter att man hoppat kombinationen, detta gjorde att jag försökte trycka ut henne till hörnet med högerskänkeln vilket hon absolut inte ville (hon faller gärna mycket inåt) så hon började studsa och ha sig i farten och slängde sig mot väggen vilket gjorde att jag slungades av lite fint sådär men landade på fötterna, måste sätt extremt roligt ut, var lite dålig kommunikation mellan oss då ;)
Men sedan hoppade vi bana och shit vilket flyt vi hade, hon hoppade verkligen det mesta klokrent och det vägde upp hela lektionen! :D
Man måste ha ett rätt friskt tempo på henne när man hoppar så att hon går in i handen istället för att släppa den så att hon kan börja slänga med huvudet, men med tanke på att det bara är tredje gången jag hoppar henne så är jag super duper nöjd :D


Fina tjejen som även har ett blått och brunt öga, hon är fan häftig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0