Fakta-Kvirre

• Han är en travare omskolad till ridhäst i tidig ålder

•Han är född 1992, 20 år gammal alltså

•Jag står inte som ägare på honom utan det gör min faster/farmor och det har de alltid gjort då de köpte honom i ung ålder

•Han är en smart häst, lär sig fortare än mig

•Jag har hoppat ett enstaka hinder med 130 på honom

•Jag har ridit honom i 4år

•Han gör allt för mig i alla lägen, ambitiös

•Han är sur mot folk han inte känner men även vissa han känner

•Han har vägrat 1 gång mot hinder under dessa 4 år, och det var för att han hoppade en 3 kombination för första gången i sitt liv, han fattade inte vad han skulle göra

•Vi har startat 2 dressyrtävlingar tillsammans och ingen hoppning

•Han är den ända hästen jag litar på till 100%

•Han lyssnar bra på kommandot "Nej"

•Han är inte jätte lätt att lasta

•Han älskar att bli kliad i öronen om man gör det på rätt sätt, vilket jag inte är jätte bra på

•Han får en björnpäls på vintern, Inge små fjun här inte

•Han har Inge hår uppe på svansen, det är bara lite få stycken, antar att han kliat av sig det för länge sedan

•Han gör alltid sitt bästa i ridningen, ingen gång han vägrat utföra något

•Hana pannlugg når ner till snoken på honom (mulen)

•Han är ginger på mulen och även lite runt ögonen

•Ridlärare jag ridit för har aldrig sagt något dålig om honom, bara positiva saker:D

Det var det, lite onödig fakta i tråkiga tider!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0