Tävlingen-11 november

Ja vart ska man börja... Det har varit en fartfylld dag, lastade vid 10 och han gick på bra, vi hade räknat med 45 min så vi var där lite tidigare än väntat, men det gjorde inte så mycket!

Red fram för tidigt, men det var bara bra nu när jag tänker efter för han var alldeles för stressad de första 20 minuterna, valde att rida ut en sväng när det ändå var 1 timma kvar tills min start! Red lite på utebanan där inga höll hus för att lugna ner han, vilket funkade super bra, han fick ett helt annat stöd i handen och fan så skönt det kändes, känslan fanns där till 100%!

Väl inne på banan så kunde han inte skött sig bättre, han var energisk och extremt lyhörd, kunde inte begärt mera av han! Galoppen gick bra, dock började han nysa i vänstergalopp vilket förstörde lite då han tappade steget men högergalopp gick bra då vi faktiskt fick 7or rakt igenom, inte illa pinkat då galoppen inte är hans starka sida!

Faktiskt så blev jag inropad till ärovarv då jag kom på en 7unde plats, gissa om jag blev förvånad! Det var bara att lasta ut igen och på med alla grejer! Vi fick 8or på låten, utstyrseln, och helheten i självaste utklädnaden och procenten låg på 63,103%, jätte nöjd! Jag red L:B1.

Om man ska kolla på programmet som vi red på våran första tävlingen så stod det mest, måste fram, ojämn i steget, och spänd, denna gång stod det, energisk på många punkter och kommentaren var "Rör sig ibland Med tveksam jämnhet men är mycket lydig och gör sitt bästa:) hänger ibland något i handen mellan gångarterna". Det mesta höll jag med om förutom det sista då han kändes som smöööör i handen, men sen kan det ju se ut på ett sätt och kännas på ett annat!:)

Helt ärligt så trodde jag inte att vi skulle få så bra som vi fick, min förväntan var en sista placering då jag tycker att alla ekipage som deltog gjorde väldigt bra ifrån sig, man slutar aldrig förvånas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0