Tisdag 13 November

Dagen började på Veda med ridning, det blev Robban!

Det börjar alltid lite trögt på Robban, han är väldigt lång och låg men så länge jag driver på honom fram fram och återigen fram så brukar han bli fin efter halva lektionen.
Han arbetade faktiskt väldigt bra uppåt idag, det bästa för att få han fram är att hålla igång honom i olika rörelser, så som serpentiner, byta varv ofta och mycket halter och igångsättningar, fort ska han göra det också så att aktiviteten får han rund, funkar bra på honom!

Galoppen lägger jag inte jätte mycket energi på än men även där ska han gå fram, gör ingenting om han blir något för låg så länge han driver på, sen kan jag självklart korta han lite ibland bara för att få "den känslan som är lite bekvämare att rida i". Han är även lättare i vänster än i höger, blir mer flyt i vänster! Men lektionen var bra, så är nöjd!

Är just nu påväg hem från Kvirre, kom dit vid 3 och gick ut och gick med han typ halv 4.
Idag la jag fokus på att han skulle lyssna på mitt kroppsspråk, ingen rörlig kontakt, inget godis som beröm idag heller, idag skulle han vara fokuserad till 100%, och jag kan säga att han var det 90% av tiden, helt klart godkänt!

Ja vad gjorde jag då? När jag stannar, ska han stanna. När jag går, ska han gå. Om han gick in i mig så markerade jag enbart med rösten att nej, det är inte okej( som tur är så funkar det på honom då han lärt in sig att nej betyder nej.) Han skötte sig jätte bra så kommer nog försöka fortsätta med lite sånt här då jag tycker att det är kul och förhoppningsvis han med!

Nu går jag innanför dörren så hej så länge!

Robban i morse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0