Sunday Funday

Nya motto på söndagar typ.
 
Idag fick jag skjuts till stallet vid klockan 3, jag var där själv, extremt härligt. Det är då jag trivs som bäst när jag kan göra allt i min takt, bara stå och smörja, gosa med Kvirre, fläta man och svans, borsta rejält, låta han få slicka på äppelsak, m.m.
Jag har hittat 2 spår av små sår på honom sedan han släpptes ihop med Valackerna vilket jag tycker är lindrigt. Det är två pytte sår på rumpan så antar att någon har försökt skjutsa bort han eller något, hehe. 
Jag och min vän Kajsa var där igår tillsammans och red, han var supderduper fin,  det är en märkbar skillnad på hur han gick för ett år sedan och hur han går nu, och vi alla som lever i hästvärlden vet att 1 år inte är så lång tid om man ska kolla utvecklingsmässigt, jag som har ridit Kvirre i 4 år har börjat känna nu vad jag har gjort för fel eller vad man ska säga.
Jag har iallfall rättat till felen nu vilket var undertempo, och skev i högersidan, för lite sidförande rörelser, men allt det där är fixat nu och han är finare än någonsin!
Jätte kul för väldigt många i stallet berömmer oss som ett ekipage och visst får han beröm för att han är(var) travare till en början och inte alls ser ut som en travare, nu vad dom menar med det har jag inte riktigt förstått för jag tycker travare är fina allmänt, menmen ;)
 
Spenderade 2,5h i stallet och det var riktigt värt det, var ute igår så var skönt att få komma till liv igen med hjälp av den finaste jag har här i livet.

Jag ska försöka uppdatera lite mer flitigt nu med både bilder och texter, PEACE.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0