Mamma red idag

Haha åh Mamma testade att rida Kvirrisen idag, hon red i sina yngre dar men slutade vid 18 års ålder och nu hoppade hon upp igen!:)
Hon har kanske ridit Kvirre 4 gånger tidigare så lite känner hon honom iallfall! Hon skrittade mycket och travade lite, bara lättridpass för att han skulle få stretcha musklerna och hon mjukstarta lite. Jag mockade boxen idag, gjorde maten och snackade med lite människor i stallet, alla är jätte trevliga, dock kommer jag inte ihåg vad en ända människa heter...? Det är illa, jävligt illa men jag får väl stalka vidare lite på alla namn, så att jag lär mig ;)
 
Kvirre går fortfarande i egen paddock, har fått råd av vissa att inte släppa ut nu när stona är brunstiga och går i hagen intill valackerna så jag chillar lite på den fronten och väntar tills snön är borta också? En sak i taget helt enkelt, jag har inge bråttom.
 
I fredags red jag dressyr på Veda och hade vita springaren TipTop, det gick bra och jag tycker om den hästen, han är maffig att rida och genuint snäll, mycket trevligt!
Och jag vet att bloggandet är som en död fisk i vatten (?) men det får helt enkelt se ut så här nu så kanske jag kommer igång igen!!!
 
TipTop
 
Kvirre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0