För & Nackdelar

Nu är det dags för mig att ta upp lite för och nackdelar om min vackra gris(Kvicken).
 
Nackdelar:
1. Han är väldigt sur mot nya människor. Han lägger bak öronen och markerar ganska väl att han hotar om dom kommer för nära, samt att han naffsar. Dock så gör han nästan aldrig någonting, men människor som inte känner honom vill gärna inte komma för nära.
 
2. Han har inte världens bästa galopp. Den duger mycket väl för mig och låt oss inte ljuga, den är bra för att vara en travare (skriver inte detta som något nedlåtande mot travare) men oftast har inte travare en super bra galopp och så är det bara.
 
3. Hans hovar växer alldeles för fort.
 
4. Han har en tendens att "attackera" i hagen. Han har inte gjort det på väldigt länge nu, var senast 1 år sen, men det här var ett stort problem vi hade förut, antingen anföll han eller sprang iväg, kunde ta upp till 30 min att få in honom.
 
5. Kommer inte på fler
 
Fördelar:
1.Han är underbar när man lärt känna honom. Han har så mycket personlighet i sig och man får lära sig att hantera den och förstå den. Han är inte den hästen som du står och kelar med i timmar, lite gos då och då uppskattar han.
 
2. Han är helt amazing att rida. Grejen är den att, han är nog ganska simpel, men ändå svår. För mig passar han som handen i handsken, vi fungerar ihop som ett team.
 
3. Han är ofta sammarbetsvillig.  Alltid i ridningen dock, i hantering, det går att diskuteras.
 
4. Han är klok. Helt ärligt så funderar jag ibland över om han är smartare än vad jag är. Han är väldigt självständig och skulle nog klara sig fin fint som vildhäst, haha.
 
5. Han är aldrig skadad. Han har varit halt typ 2 gånger under de 5 åren jag har ridit honom, och den hältan har varat i typ 2 dagar.
 
Dessa var väl de jag kom på nu i stunden, finns såklart massa fler fördelar som att han exempelvis är min bästavän och min lilla gris m.m.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0