Lära ut

Jag har alltid tyckt om att lära ut om hästar för mina okunniga kompisar. 

Jag har tagit med kompisar till Kvicken för att dom ska få känna hur kul det faktiskt är, och för att dom har varit intresserade såklart! 

Just nu håller jag på att lära min kompis Isabelle att rida. Hon är verkligen super villig att lära sig vilket gör det lättare för mig också att lära ut för hon tar till väldigt mycket information. 
 Hon började följa med i somras.

Saker hon inte kunde i somras:
* leda en häst
*sätta på grimma, träns, sadel
*rida, trava, ridalätt
*läsa hästens kroppspråk
*vad foder är
*rida utan att jag håller i hästen
Och en rad andra saker! 

Idag kan hon :
*leda hästar
* skritta, trava, Ridalätt samt rida själv
* läsa av hästens kroppsätt på en bra nivå 
*sadla, tränsa, sätta på grimma och fixa kvicken helt Själv
* och vet vad foder är

Det är extremt kul för mig att se en sådan drastisk utveckling och det är himla roligt att se hur snäll Kvicken är med henne, en riktig gentleman!
Tar upp i ett annat inlägg när jag sitter vid datan hur vi började och var vi är idag. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0