Lite allt möjligt

 
Nu på senaste har jag verkligen känt att jag vill blogga, och inte bara om hur dagen var i stallet med Kvicken och Schatal. Sjäkvlart kan det bli lite långtråkigt att läsa mina inlägg om hur dagen var i stallet men det är ungefär det jag har att skriva om killarna eftersom att jag inte tränar för tränare, sällan har någon med mig som fotar och filmar, men det kanske det ska bli ändring på eller vad säger ni? 
 
Många som har häst och bloggar har oftast mycket att skriva om hur det gick att träna för att marioteten tränar för tränare men jag gör inte det, och det kan man tycka vad man vill om men jag förklarar lite. 
Jag har valt att inte träna för tränare med någon av hästarna, förra året var jag med på några hopplektioner med Kvicken och det var kul, men jag vill träna på helt andra villkor nu, dvs hitta en westerntränare, NH-tränare eller Akademisk ridkonstlärare, och för mig är det nytt och vet inte riktigt vart jag ska börja. 

 
MEN just nu känner jag att jag klarar mig utan tränare, Kvicken har jag tränat dressyr på några gånger för tränare men aldrig regelbundet och det har gått bra men annars har han och jag fått lära känna varandra på helt egenhand vilket jag tycker har funkat väldigt bra. Likadant med Schatal, vi får lära känna varandra både från ryggen och marken utan tränare, det funkar helt okej det med men på honom skulle det vara lite mer aktuellt att träna för tränare då han är lite knepig i ridning. 

Jag tar studenten nu i Juni 2014 och har lite tankar i huvudet som jag vill ska uppfyllas, dvs lägga ner mer tid på hästarna och verkligen spendera timmar med dom och träna och lära känna dom bättre än vad jag gör idag. Även fast jag har haft Kvicken i 5? år nu så finns det alltid saker kvar att lära, det är jag absolut öppen för. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0