tankarna flödar

Har ni läst detta inlägg?
http://www.tyrashastar.se/?p=41839#comments
 
I det inlägget får man se prov på hur Corvara beter sig. Jag har följt Tyras blogg ett bra tag nu och känner väldigt upp och ner för henne. Hon är en väldigt modig ryttare och jag skulle inte ens få för mig att hoppa upp på Corvara, se bilderna i hennes inlägg. 
Många av Tyras fraser tycker jag inte om så som att "Jag vann iallfall och det var viktigtast." 
 
Corvara är en unghäst, och jag känner inte henne överhuvudtaget förutom lite bilder och förklaringar från Tyra, MEN jag tycker Tyra måste lära sig att se bortom att "Corvara är en unghäst och unghästar beter sig sådär", för jag har själv fått smaka på den där medicinen när hästen inte har någon framåtbjudning m.m, dvs Schatal. 
 
Det gäller verkligen att se bortom att det är en unghäst i detta fall känner jag, är det verkligen normalt att en frisk och kry häst som är nöjd med sin ryttare på ryggen håller på sådär, oavsätt om det är nytt ställe eller inte. 
 
Vet inte riktigt vad jag ville få fram med detta inlägg men det här var lite små tankar som kom upp i mitt huvud, försöker att ha överseende med att hela situationen var ny för hästen men det känns inte riktigt rätt. 
 
Ska berätta om en häst i ett annat inlägg som kanske förklarar mer varför mina tankar kom igång. 
 
Likadant som jag bara såg att det här var dumheter i början av sommaren så har jag förstått nu att det inte var det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0