Vem är jag/ vad vill jag?

Jag är opersonlig här på bloggen, jag vet. Jag ska berätta varför. 

Till att börja med säger jag att jag vet vad som krävs för att få en blogg att rulla på allra bästa sätt, mycket bilder, mycket åsikter, mycket personlighet, och ja, jag kan göra allt det där, men varför? 

Varför ska jag blotta hela mig själv här på bloggen och varför ska jag anta att ni läser det? Ens personlighet är en sak att visa, jag visar kanske 50% av min personlighet här, men att skriva om allt man känner och tycker är väldigt krävande och jag vill inte att alla ska veta EXAKT vem jag är, det ska vara mysterium i det hela. 

Där har ni en del av svaret till varför jag kan verka som opersonlig. 

Vad har jag för mål med hästarna/hästar överhuvudtaget? Mitt mål just nu är att Schatal ska må bra. Sen efter att han gör det (håller tummarna) så ska jag absolut försöka mig på lite western. 
När jag var och kollade på Ida och Fredriks gård så fick jag chansen att kolla när de tränade för en westernryttare, shit vad kul det var. 
Jag pratade med henne efteråt och fick en inblick hur westernlivet faktiskt är, vad western går ut på. När hon berättat en del om själva ridningen så föll jag pladask, det är det jag ska göra, iallfall FÖRSÖKA göra. 
 
Hur ska jag då komma dit? Först och främst ska jag gå ut skolan den 6 Juni. JA, mina betyg suger, många F (lite personligt fick jag in där, check), så jag har inga förväntingar ALLS på att få något högt uppsatt jobb osv, min plan är att isåfall jobba med något jag älskar, och det är hästar. 
 
Jag ser inte mig själv jobba på ett dressyrstall längre, eller ett hoppstall för den delen, utan isåfall någon typ av ranch. Jag vet att det här låter väldigt flummigt osv i och med att jag inte ens testat på western än, men 90 %av mig tror att det är det jag ska göra nu, fan vad häftigt det skulle vara. 
 

 
Lite mer personlig info. Möjligtvis, bara MÖJLIGTVIS, kanske kommer jag att flytta till Ida och Fredriks gård efter studenten, och självklart tar jag med mig båda hästarna då. Känns fel att sitta och spåna ut det här bloggen i och med att det inte ens är 5 % säkert, men jag vill skriva ut det för att jag hoppas på det, jag hoppas att jag kommer att kunna flytta dit ett litet tag för att känna på hur det verkligen är att bo på en gård. 
 
Som sagt, jag är ingen stjärna i skolan och vet att jag med stor sannolikhet inte kommer att jobba som någon mäktig advokat med 100 000 i lön i månaden om inte mer, MEN  då vill jag kunna leva på en gård med massa djur och försörja mig, vilken dröm va.... 
 
Nu fick ni en inblick lite i mitt liv, och vad min dröm är, hoppas det uppskattas och inte blir för tråkigt att läsa då jag är rätt bra på att skriva extremt långa inlägg. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0