Blir ej av?

Kanske tyvärr måste meddeal att trippen ner till eskilstuna inte blir av. Jag har tänkt lite och efter senaste lastträningen i lördags så är det en lång väg kvar innan Schatal kommer kunna åka i en transport i 2 timmar. 

För mig är det viktigt att inte tvinga in honom, hur mycket trevligare är det inte med en häst som faktiskt VILL gå in i transporten? Det är iallfall det jag kommer att sträva efter hela tiden när jag lasttränar från och med nu. 

Klart en besvikelse men hans behov går före mina behov, jag vill INTE ha någon olycka om vi beger oss iväg med en häst som inte är 100% säker i en transport än, jag har ju aldrig åkt med honom än och det skulle kännas som en klump i magen att sitta i 2 timmar med en häst som med stor sannolikhet få panik där inne. 
Jag håller oss då hellre på en stadig mark och fortsätter med lastträningen tills jag känner att "nu är han lugn och kan åka". 
 
Motivationen börjar krypa sig på nu igen med hästarna men den är inte fullt med än, därför tänkte jag nog longera båda den här veckan så att det iallfall får röra på sig, som jag har nämnt tidigare så är det inte viktigaste att rida för mig just nu utan att få en häst som vill vara med mig och som kan vara lugn i min närvaro, ibland fokuserar vi alldeles för mycket på ridningen och glömmer bort att träningen där emellan är minst lika viktigt, så det är mitt fokus denna vecka. 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0