Det är inte alltid lätt

Jag har 2 underbara hästar som jag älskar. Ibland känner jag att jag inte kan ge dom allt jag vill, den kärleken dom förtjänar, motionen, träningen m.m, och då behöver jag hjälp. Jag skäms inte för att säga att jag behöver hjälp och jag är väldigt öppen med att jag behöver hjälp och frågar mamma och andra vissa gånger, det gör jag endast för att jag behöver tid för mig själv också, jag tänker helt ärligt mer på hur hästarna har det än hur jag har det.
Men när jag inte riktigt kan få den hjälp som jag och andra kommit överrens om så kokar jag över, för jag vet att jag inte kan ge hästarna allt dom förtjänar 7 dagar i veckan och det gör ont för jag vill alltid kunna ge dom det.
 
En hjälpandehand underlättar för mig, det har oftast med ridningen att göra då jag inte alltid har orken till att rida båda 2, och ja, det tynger ner mig som fan för jag vill verkligen ha den energin men den finns inte alltid, oavsätt hur mycket jag letar. 

Dom 2 har verkligen en speciell plats hos mig och när man verkligen älskar och bryr sig om någon, människa som djur, så vill man ge dom allt man har, men jag är bara en människa och ibland räcker jag inte till. 
 
Random bild 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0