Det där gick ju inte så bra...

Skulle hunnit skriva detta igår men glömde totalt bort så berättar om lastträningen nu istället. 
 
Ja vad ska jag säga, jag var ostabil igår när jag lasttränade och Schatal blev lite apatisk 2 gånger i några sekunder och det är ju absolut det man inte vill. Jag var lugn men krävde nog lite för mycket av honom och det ledde till att han stängde av istället. 

Dock gick han på väldigt bra i början och han gick halvt in med hela kroppen liksom typ 20 gånger men jag borde nog ha stoppat då istället för att fortsätta. Jag ville nog för mycket att det skulle gå att få in han igår helt och hållet och att han kände sig okej med det, men det gjorde han inte.
 
Sen har jag ju varit riktigt omotiverad denna vecka och jag tror att mitt tålamod inte var 100% som det bör vara och jag tar på mig allt för att det inte gick jätte bra igår. 
 
Efteråt red jag en sväng barbacka på honom och han var rätt stressad till en början men efter en stund blev han väldigt lugn och trevlig att rida, vi galopperar som sagt inte mycket längre utan blir mest trav och skritt. Igår flyttade han undan för skänkeln väldigt bra måste jag säga, + i kanten. 
 
Får se om vi ens kommer iväg nästa söndag, det är en biltur på 2 timmar och som det känns nu kommer det inte att funka, får se helt enkelt. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Josefsson

Svar: Haha vad söt du är :D

2013-10-06 @ 21:33:29
URL: http://mandie.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0