Djurensrättsgrupp

Jag har på senaste börjat kommentera lite inlägg i djurensrättsgrupp, och det är inte för att jag på något sätt vill framhäva att jag har rätt och att någon annan har fel, för det är upp till var och en. 

Det jag däremot tycker är intressant är att se responsen på det jag skriver respektive vad andra skriver. Jag vill verkligen inte behöva generalisera människor in i grupper men jag ser en tydlig barriär på människor som väljer att tävla och träna sina hästar och människor som har sina hästar inom "naturlig hästhantering".

Många får en väldigt otrevlig ton och ni får själva försöka avgöra vilken grupp jag syftar till medans den andra gruppen oftast håller en trevlig ton.
Jag tycker om att bli bemött på ett trevligt sätt men även on jag inte blir det så väljer jag alltid att bemöta på ett trevligt sätt tillbaka, för enligt mig, kommer du absolut ingen vart med en otrevlig ton i det du skriver.

Jag och en man började diskutera lite vad som är normalt för hästar , jag skrev då detta 

Varav till svar jag fick :

Som han skriver så ligger det visst i hästars natur att hoppa, vilket jag också förstår men jag syftade dock på inom terräng och hoppning, under ryttare. 
Han har bra punkter och där finns det inget att säga.
Mitt svar till detta blev: 
Förstår ni hur jag tänker här? 
Jag tycker iallafall att det är ett spännande ämne att dra upp och just detta inlägg som Djurensrättsgrupp publicerade hävdades till årets VM i terräng ridning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0