I lördags

Jag och min kompis Ida åkte till stallet vid klockan kvart i 8 igår på kvällen. Jag frågade om det var okej för Henne att vi tog en sväng med hästarna (jag promenera med shatte och hon rida på Kvickis) och det var helt okej! 

Hon fick rida i sadel och grimma på Kvickis! Tänk ändå då att hon INTE är jätte rutinerad på hästar även fast hon kan rida i alla gångarterna! 

Det bästa är att många av mina kompisar brukar vara med mig i stallet i och dom tror jag aoutomatiskt tar till sig det jag säger om hästens natur och det visar sig sedan både när dom är nära hästarna och ska rida!

Shatte körde jag lite grunder från marken bara och han var väldigt kärvänlig med mulen igår min lilla kille! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0