börja om?

Ja jag har ju redan börjat om med hanteringen av hästar och det är en process som kommer att ta hela livet att lära sig. 
 
Nu vill jag däremot börja om i ridningen också.
Jag har som sagt förstått att både Kvicken och Schatal lägger sig för mycket på bogarna, ett problem som är svårt att acceptera då jag gärna vill tro att dom går bra i ridningen. DOCK har jag inga bilder på de senaste ridpassen och jag skulle vilja säga att det har ändrats något sedan i somras. 
 
För att kunna ändra på sig måste man verkligen acceptera de fel man gör och sedan be om råd och börja om. Att börja om kan kännas svårt och jobbigt i och med att man vet att det kommer att ta ett bra tag, men jag anser att det alltid är värt det. 
Klart det känns jobbigt att faktiskt inse att båda hästarna lägger för mycket vikt på frambogarna men det är också något jag måste förstå och ändra för då kommer det bli en häst som håller i längden.
 
Det här är dock inte något jag kommer att börja med precis idag, utan mer när jag känner mig motiverad och känner att jag kan lägga ner min energi på det och inte bara köra typ 2 gånger i veckan med båda hästarna. Det här är något jag måste lägga krut på när jag känner att jag har all tid i världen. 

Det lättaste hade ju att vara att hoppa upp och  rida mellan hand och skänkel, men jag tror inte det kommer ge bra resultat alls för det blir som om att jag ger dubbla kommandon då och sen att rida mellan hand och skänkel tvingar egentligen mer ner en häst i form och inte speciellt mycket mer än så. 

Jag och hästarna ska arbeta tillsammans och inte jag mot dom och dom mot mig. Jag tror starkt på att han häst kan jobba lika bra utan att rida på styrka. 
 
Även fast jag tycker att dom ser mer avslappnade ut här än på alla andra bilder jag har när jag ridet på bettet och min klassiska dressyr inlärning så ser ni att vinkeln går nedåt istället för uppåt. Det här var en bra början men nu måste jag fokusera på att vinkeln går uppåt och inte nedåt! Ska bli kul att se hur detta går!
 
 

Kommentarer
Postat av: AmandaB

Allt bra? :D

MVH AmandaB

Svar: Ja allt är bra med mig, tackar som frågar! Hur är det själv? :)
None None

2014-01-28 @ 16:38:13
URL: http://amandablomkvists.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0