dagens

Körde på som samma igår, först Schatal och sen Kvicken. 

Idag testade jag att se om Schatal var piggare på att få förbi huset men icke, då orkade jag faktiskt inte hålla på och hoppade istället av och ledde han en bit tills jag hittade en sten att hoppa upp på igen, haha... Här har ni någon som är sämst på att hoppa upp utan pall/bänk/annat föremål som lyfter mig en högre bit från marken. 
 
Det var bäcksvart ute men det sket jag i idag, till slut vänjer man sig vid mörkret och börjar kunna se någorlunda, sen kan jag vägarna så pass bra nu att jag vet exakt på vilka ställen i skogen jag ska ducka på så att jag inte får en gren i huvudet.... 
 
Vi red till volten jag och Schatal tränade lite våran kommunikaton uppe på ryggen. FÖRVÅNANSVÄRT hade han faktiskt framåtbjudning idag??? Vad hände liksom... Det var några gånger han blev lite frustrerad och började skrapa med hoven men då bad jag han bara att gå framåt och med hjälp av min energi + lite skänklar och en bjudande hand framåt så kom han upp i en trav han inte haft på ett tag.
Kunde länga och korta utan problem och det är något som inte funkat på ett tag då han ställt sig och tvärvägrat när jag bett honom att göra något med hjälp av skänklarna. 
 
Nu börjar han dock bli lite mer sammarbetsvillig, vi kompromissar mycket bättre och idag kände jag faktiskt att han tyckte att det var KUL, vilket var riktigt roligt. Han var avslappand men satte ändå under bakbenen något mer än vanligtvis och var på bra humör, känns riktigt skönt faktiskt nu när jag kämpat ett bra tag för att han ska tycka att det är kul och ha framåtbjudning. 
 
Jag och Kvicken däremot klickade inte alls lika bra idag som vi brukar, han kändes typ svår att rida efter Schatal? Har aldrig hänt förut men det säger väl egentligen bara vilket team jag och Schatal var idag? 
Men ändå så gjorde vi lite skritt och travövningar så fick det rätta, jag tycker inte att det är värt att pressa/tvinga fram något som antagligen inte finns där just den dagen... 

Nu är motivationen tillbaka igen(konstigt med tanke på att jag började skolan idag?) och jag kommer skita framöver i att det är mörkt ute, vi kan hålla till uppe på volten om så ska vara!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0