Schatal-uttrycker sig

Ja hörrni, nu ska vi gå in på det där spåret med att Schatal har börjat uttrycka sig mer- vilket jag tycker är jätte bra. 
 
När en häst börjar uttrycka sig(enligt mig) är det för att den vågar uttrycka sina känslor utan att känna att den blir förnedrad. Det är en stor skillnad på att uttrycka vad man känner och uttrycka sig aggressivt, när det börjar bli ett farligt uttryck är det inte bra. 

Jag tycker att det här är positivt, om en häst inte uttrycker sig hur ska jag då veta hur den är som individ och vad den inte tycker om och tycker om? 
 
Schatal kan lägga bak öronen mot mig och han är väldigt bra på att visa frustration men det är BRA, då vet jag hur jag kan lösa situationen. Dessutom en häst om lägger bak öronen ska man inte lägga ner så mycket energi på för det är inget hästen kommer komma ihåg 1 sekund efter. Om Schatal gör det brukar jag backa honom eller komma med en positiv energi och jag göra mig intressant, då ändrar han attityd helt och vill veta vad jag ska göra istället för att bli sur. 
 
Så ett litet tips från mig är att faktiskt låta hästen ta lite plats och visa vad den känner, det är bättre än vad man tror! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0