Jag kan inte hjälpa det

Nu har det ju varit något hästevent i friends arena några dagar och det känns som att Hästsverige har varit mycket taggade inför detta. 

Internationella hopptävlingar och dressyrtävlingar, fälttävlan och säkert massa annat "roligt" som inkluderar hästar! Jag har sett att många lagt upp bilder på Facebook och Instagram på sina favvoryttare och det blir ju lite som att folk dyrkar dessa elitryttare. 

Men jag vet inte om någon känner som mig? Jag känner mig illa till mods faktiskt, jag känner inte riktigt om jag känner rätt. För jag känner nog inte det som ni känner för detta event, jag känner mig inte taggad inför sådant här längre, överhuvudtaget. 

Jag försöker hitta något positivt, jag försöker vara så positiv som möjligt. Jag tänkte att man kan köpa massa grejer i mässan och det är väl kul och positivt. Jag tänkte att många hästmänniskor samlas och har kul tillsammans. Jag tänkte att det är jätte många fina hästar att titta på. Men när jag satt och tänkte på detta så kom jag även på mig själv att inte tänka på något som är positivt för hästen.... 
Och här har vi nog väldigt delade meningar men ni vet att jag inte riktigt ser något positivt för hästen som har med tävling att göra. 
Hästens största önskan i världen är att få ha det fridfullt och harmoniskt, jag tror inte att hästen känner så inne i en stor arena med hundratals/tusentals människor.

Sen såg jag massa bilder från dressyren och hoppningen och aa vad ska jag säga, sorligt om man frågar mig. 

Jag har mycket förståelse för ridsporten i sig,jag vill inte döma ut någon på det sättet som folk kanske dömer ut det som jag håller på med, men det är mycket jag inte förstår heller. 

Jag vägrar bli instängd i mitt egna tänk och bojkotta resten av alla människor, men det som tar emot jävligt ibland är att se hästarna som får ta det vi utsätter dom för, då har jag lust att bojkotta alla men som sagt, jag vägrar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0