det här med att driva om hästen

På sistonde har jag sett alldeles för mycket ironiska kommentarer om hästens välmående och speciellt om hästens natur. 
Som ni vet så går jag all in för hästens välmående och jag mår faktiskt inte bra när jag läser eller hör folk som gör narr av folk som faktiskt bara vill sin hästs bästa och följer dens naturliga väg. 
 
Jag tänker faktiskt skriva ut ordagrant vad en kille säger i en video för att klargöra vad jag menar. 
"Här har vi en väldigt ängslig häst som verkar väldigt ovillig, hoppa annars slår jag dig. Hon verkar förstå, hon förstår, stackars häst, tänk vad vi utsätter dom för" 

Hashtagen till denna video är då #hoppaannarsslårjagdig #honsernästanutattfällaentår . 

Detta sägs med en ironi i rösten och videon visar en häst som löshoppar i manegen och som gör det frivilligt. TOPPEN, fan vad skönt att hästen gör det frivilligt, MEN varför ta tillfället i akt att göra narr av det när hästen faktiskt väljer att göra det fritt? 
 
Jag tror jag förstår syftet med det, men det kopplas ändå inte ihop i min hjärna. Är det för att göra narr av hästfolk som mig exempelvis? 
 
För  jag tänker lite såhär, är du fullt säker på att din häst hoppar med dig av frivilja så go for it, varför känna att man måste lägga upp en ironisk video på en häst som löshoppar och hashtaga sådana ord? 
 
Egentligen skiter jag it om detta är riktat till människor som mig, för i slutändan är det hästens som påverkas mest av det vi gör mot den och jag tycker inte att det känns rätt att driva om något som hästen gör av frivilja, för det är precis så det ska vara, den ska göra det av frivilja och att det plötsligt blir värsta grejen känns lite sesådär. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0