Börja om från början

Jag är faktiskt lite taggad till att börja om från början med shatte när det kommer till ridningen!

Jag har som sagt inte ridit honom sedan i somras och det kommer jag nog inte göra nu förrens våren kommer! 

Steg 1 kommer att vara att börja med uppsittning. Målet är att han ska stå still vid uppsittning, dvs att jag känner att han är bekväm med att ha mig uppe på ryggen, det är A och O att han bjuder in till det. Jag kommer att öva på detta ute i skogen osv med stenar och grejer så att det inte bara blir vid stallet hemma. 

Som det ser ut just nu så testade jag detta för några månader sedan och då va han inte riktigt okej med det, målet den dagen var att jag faktiskt skulle rida men i och med att jag uppfattade det som att han inte ville ha mig på ryggen just då så fick det vara. 
Han blev mer och mer lugn med att jag hängde över honom osv men han var inte riktigt okej med att jag skulle sätta mig uppe på honom.

Jag tycker att det ska bli kul att se hur detta går! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0