Denna fredag <3

Åkte till stallet vid 9 imorse för att släppa ut mina fina killar i hagen och sedan åkte jag hem och somnade om till 1 igen, haha jag sover rätt länge jag vet...

Åkte till stallet klockan 2 igen för att rida ut på Kvicken och lassa in 60 st höbalar själv! 

Jag började med att rida ut på Kvickis och jag må fan säga att det var det bästa jag gjort på länge. Jag har saknat det som fan och han hade en sådan härlig och trevlig energi idag också, guld! 

Testade att rida i min nya repgrimma och repryglar och jag rekommenderar starkt det som ett bettlösthuvudlag! Det ända man ska vara försiktig med är att ta för hårt i hästen då den blir mycket känsligare med alla knutar på repgrimman och att det är tryck över nosryggen men jag fann det inte som något problem för Kvicken! Rider ju väldigt lätt på handen och om jag kände att han travade på lite för fort så tog jag i en tygel och inte båda samtidigt för att inte lägga tryck på båda!  

När jag kom tillbaka så var Shatte väldigt glad över att se oss igen och killarna fick gå ut i hagen och käka på höet jag la ut där! 
Sedan började jag lassa in 60 balar Hö och det gick på typ 30 min!
Var hemma till 5 igen och nu ligger jag i min säng och inväntar mat och att åka till stallet sen vid 9 igen, hehe! 

Bilder från min fantastiska dag i stallet 












Min favorit bild från dagen!!
Samma bild fast bara huvudet och ett filter! Tycker den ser lite ut som en målning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0