Lite sjukis

Fyfan hörni, känner nu att jag börjar bli sjuk vilket jag verkligen hatar att vara!!! 

När halsen sviker och andningen känns ansträngd och man blir beroende av nässpray, då är det fan inte kul.. 

Jag brukar köra full kur på halstabletter, nässpray, varmt vatten och honung, alvedon osv. En gång blev det så Förjävligt i näsan och jag vaknade upp gråtandes av att inte kunna andas att mamma värmde upp vatten i en kastrull och hällde i tigerbalsam som jag fick sitta och andas in, funkade förträffligt bra! 

Det som suger med att vara sjuk är att jag knappt orkar att vara i stallet. Och under den här ler perioden som vi har nu så behöver hästarna lite extra borstning osv (speciellt Schatal som går utan täcke nu). Han var så jäkla skitig igår och värre är det när det är blötlera och inte går att få bort, har ni något tips förutom att spola hästen? Har ju bara kallvatten i stallet.. 

Fyfan, hoppas tammefan att det inte bryter ut mer, det orkar jag inte 
När jag mådde som värst när jag inte kunde andas... Fräsch va 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0