Stallplatsen är min/Kvickens!!

Wiho, idag fick jag besked om att stallplatsen är min 😍 

Mamma var och hälsade på i det nya stallet idag för att checka av lite med ägaren om vissa grejer osv. I och med att jag är i Umeå nu och inte kunde närvara så var min mamma snäll nog att åka dit!! Jag har inte haft någon röst på 3 dagar heller (sjuk) så idag kom den tillbaka med beskedet om att stallplatsen är våran. 😃 Känns jätte skönt! 

Jag är ju som sagt noga med vart han hamnar och det där stallet känns som det bästa alternativet, helt klart. Det vart lite nervöst ett tag med tanke på att han har haft två andra spekulanter som också var intresserade, men han tyckte att det kändes så pass bra med oss att han ville ge en av stallplatserna till oss! ☺️

Med andra ord så är det dax att boka transport för hemgång till min finaste kille någonsin. Det känns Förjävligt, minst sagt. Jag kommer att separera honom från flocken vilket är ett egoistiskt val från min sida, men vad ska jag annars göra? 
Jag visste att jag inte skulle stanna här i flera år, så förr eller senare så måste det ske. Jag hoppar bara att han kommer trivas lika bra i den nya flocken som här, det återstår att se... 

Jag kommer antagligen att ringa till dom som kör transporten imorgon och se vilken dag som passar. Sen när det är bokat och klart så är vi snart hemma igen. Känns helt sjukt med tanke på att 3 månader har gått så himla fort, men det känns som rätt beslut också! 

Jag är klar här uppe nu och behöver mitt hem, min trygga punkt. Jag har bevisat så mycket för mig själv på bara 3 månader att jag känner att jag är redo för nya äventyr igen. Den här gången blir det dock nya äventyr på hemmaplan, jag är redo för det. 

Tillades att allt är klart så kanske det blir lite tomt här på bloggen, men kommer självklart att uppdatera när vi åker och hur allting gick! 

Pirre, Kvirre och Ceasar! 

Carro och pojken på promenaden igår! Hur vacker är han inte? 

Kommentarer
Postat av: Isabella

vad kul!

2015-11-05 @ 21:16:50
URL: http://nouw.com/isabellaaxelsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0