Vad höll jag på med igår?

Jag är så lost så lost så lost just nu. 
Jag vet inte vad jag håller på med och jag ska förklara varför här nedanför.. 

Igår regnande det. Jag gick ut till stallet vid halv 12 och slängde ut mat och tänkte sätta på hästarna regntäcke. Jag började med att sätta på regntäcken på Ceasar och pojken vilket inte var några problem. Sedan tog jag Pirre och han var lite skeptisk men var inga problem där heller. 
Sen Kvicken. 

Jag kom med täcket lite casual emot honom och han drar iväg ganska så fort. Jag försöker närma mig men han VÄGRAR. I mitt huvud snurrade dessa tankar "det spöregnar, du är gammal, du ska ha täcke på dig nu". Och vafan tänkte jag så känner jag såhär i efterhand? Okej okej, hold on, storyn är inte slut än. 

Jag går lite bakom honom och börjar att bli irriterad för att jag får noll kontakt med honom. Dum som jag är så fladdrar jag till för att han ska röra sig lite fortare och mitt i allt detta då så kör han en 180 gradare (ytan vi var på var ganska trång och liten, REKOMMENDERAR INTE) så när han vände sitt halva varv och helt plötsligt hade rumpan emot mig så kickade han. Han sparkade alltså mot mig och var 1 cm ifrån att verkligen träffa mig. Och då blev jag ännu mer irriterad. Jag la ifrån mig täcket och började försöka få kontakt med honom men vid det här laget så hade jag redan sabbat heeeeela den dagen för våran kommunikation. 

Poängen med storyn är att jag var dum i huvudet igår. VARFÖR var det så jävla viktigt att han skulle få på sig täcket igår? Varför kunde jag inte bara säga aaah okej, nej men du vill inte ha täcke på dig idag, det är okej. Nej istället skulle jag pressa honom för att jag var i helt fel sinnesstämning. Jag var ett helt jävla nervvrak igår och allt jag har att säga till mig själv och andra är att inte umgås med sin häst då!!! Mycket besviken på mig själv, men men, i fortsättningen så kommer jag bara att få låta han vara dom dagarna han inte vill hänga med mig. 

Btw, hans transport är bokad nu till måndagen den 16. Förstår ni hur nervös och stressad jag är? Eller egentligen är jag inte nervös, jag mår bara dåligt för att jag utsätter honom för det här. Men jag känner någonstans att det är rätt val också, sen om det är för min skull eller hans skull återstår att se lite längre fram. 

Jag kommer iallafall åka redan nu på torsdag eller fredag för att hinna förbereda i hans nya stall och sådär. Har väldigt blandade känslor i dagsläget men självklart ska det bli fantastiskt att få komma hem nu också. 



När pojken skoddes häromdagen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0