Vänner i det fria

För mig personligen så är det bästa att umgås med hästar när dom är helt fria. Eller helt och helt blir det ju inte pga att dom går i en inhägnad hage, men ni förstår, fritt utan grimma och grimskaft. 
 
Igår kom jag tillbaka till Vallentuna. Jag satte mig i bilen och körde 6 timmar för att kunna säga hejdå till min syster som åker och backpackar i några månader i Asien. Hon visste inte att jag skulle komma så chocken blev ett fint ögonblick med tårar och glädje. I vilket fall som så umgicks jag och Carro med hästarna i hagen i onsdags. Killarna leker extremt mycket så vi kände att vi ville fota dom lite i action. Självklart blev dom mer nyfikna på oss när vi kom så jag kände att jag vill leka lite med dom jag också. 
 
Ceasar och Pojken är väldigt nyfikna hästar som jag tidigare nämnt. Dom vill umgås med en varje gång man kommer in i hagen. Kvicken och Pirre vill mer kolla läget och sen går dom och gör ni egna grej. Pirre är väl lite mer kontaktvänlig än vad Kvirre är men Kvirre har sina stunder också. Ibland kommer han fram och vill ha lite kli i öronen och umgås vilket jag självklart uppskattar. 
 
Vi fick några riktigt fina bilder på killarna och jag måste säga att det var en fin stund i hagen. Jag blir lycklig när jag umgås med killarna sådär, det blir ett slags av band som är svårt att förklara om man inte upplever det. Hoppas att energin avspeglas i bilderna, enjoy!
 
 
 
 
 
 
Kvicken har faktiskt börjat leka lite också, helt fantastiskt att se! 
 
 
 
Ögonblicket dom fick syn på oss (ja vi stod och tryckte bakom en byggnad). 
 
Självklart ville dom komma och se vad vi höll på med hehe!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Har ännu flera bilder men tyvärr har det tagit cirka 1 timme att bara ladda upp dessa bilder! Vet inte varför dessa bilder är skitsega att ladda upp men får ta de andra i ett annat inlägg helt enkelt :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0