Carro och Ceasar

 
 
 
 
 
 
Alltså woow! Carro skickade dessa fina bilder till mig som Ida Hammerness har tagit på henne och hennes häst Ceasar. Dom är ju helt makalöst fina. 
 
Carro är en av mina närmaste vänner och det är så himla vackert att se henne och Ceasar tillsammans. Dom är verkligen som gjorda för varandra. Ceasar är en 5årig barockpinto som Carro och hennes mamma har ägt sedan han var 3 år gammal. Ni har säkert sett dessa två på min blogg förut men jag kände verkligen att jag ville visa dessa bilder på dom två tillsammans. Dom har en sådan relation som bygger på förståelse och ömsesidig kommunikation, något som jag hade önskat att man såg mer utav i hästvärlden. Ceasar är ett typiskt exempel på en häst som hade kunnat bli misstagen för sin nyfikenhet hos någon annan, som hade utnyttjat det till max för att träna upp honom att tävla höga klasser osv. Carro har dock valt att se hela honom och utnyttjar inte hans nyfikenhet utan snarare kommunicerar med honom med hjälp av den vilket leder till en fantastisk sammhörighet.  Han är en oehört ambitiös och nyfiken häst som tycker att det är spännande att se vad hans matte ska hitta på med honom. Det är väldigt fint och lärorikt att se dessa två umgås med varandra då dom oftast förstår varandra väldigt väl. Som vän och hästmänniska ska det blev oerhört intressant att se deras utveckling i framtiden, en resa som jag gladligen följer med på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0