DAG3- STALLTÄRNA

HEISAN! Det är ganska mycket att göra här på förmiddagen och under dagen, men jag kämpar på med inlägg såhär lite senare på kvällskvisten då vi har lite chill tid innan hästarna ska in.
 
Dagarna börjar klockan halv nio med att vi fodrar osv, sedan släpps någon häst i skritten och vi mockar och fyller på höpåsar. Idag red vi på förmiddagen innan lunch också,vi hoppade!
Jag red ju då på min häst Kvirre, Jocko på sin häst Finnegan och Kajsa lånar en häst som står här som heter Larido (Larry), sjukt fin häst, hoppar runt 140 klasser om jag minns rätt!
 
Måste säga att det gick jätte bra för alla tre, roligt var det också! Kvirre var verkligen jätte jätte dutti, han hoppade allting utan problem, det var en liten knepig båge på ena långsidan som vi kom fel på ett par gånger men en tre kombination (som jag aldrig har hoppat förut på honom) gick jätte bra, han klarade det galant!
I slutet av passet så sa Angelica att han var en häst som verkligen hade rätt inställning och att han var,hör och häpna, GRYM!Åh blir så glad när han får såna fina ord, för det stämmer verkligen, kan inte önska mig någon häst med bättre hjärta och psyke än det han har! Fina killen <3
 
Det är just nu 3 ridhästar på gården som Angelica har, Larry och två st 4åringar, dom är höga som hus kan jag säga, minst 180 båda två 0.o Sedan har hon en MILFoch ett föl, underbara.Sen så har även en tjej vid namn Carro 4 hästar i stallet där nere, men dom tar inte vi hand om, för det gör hon på egenhand.
 
Imorgon är vi själva på gården,för familjen ska iväg på bröllop och kommer inte ´hem förrens på söndagen, ska bli spännande att se hur vi klarar oss på egenhand, kommer nog gå bra ;)
 
Hörs imorgon då era små rävhönor!
 
Ena stora hästen, han är större i verkligheten!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0