Gårdagen

Igår red jag Kvirreponken på ängen han gick väldigt bra! Red i ett ganska kort tag på bara rakspår (mestadels rakspår)n i trav och mycket galopp, Trodde han skulle gå lite halvdant eftersom att han vilade i två dagar men han var faktiskt förvånansvärt bärig och mjuk, (haha vet att jag skriver mjuk väldigt mycket men för mig är det viktigt med en mjuk häst, mitt favoritord, hehe), Han var dock ganska stark i höger, tog ett litet minitag att få honom bärig där men kan berott på att jag red för lite med skänklarna! 
 
Vi åkte till veda vid halv två tror jag och då var det dax för Malin Hamilton och Fleetwood att tävla! Alltså den hästen är så fruktansvärt snygg och vacker att kolla på, och Malin rider ju som en gud så det var en fröjd för ögat. Hon gjorde en liten miss i början av programmet då hon inte kom fram i rätt galopp efter halten så det blev lite studsigt och så, men resten var väldig bra! Hon tävlade då alltså Grand Prix och fick 67%, en andra placering helt enkelt :D
 
Får se om jag rider idag, vädret är lite äckligt, höööörs
 
Malin och Fleetwood ( inte från gårdagen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0