Kort dag= ordentligt ridpass!

Slutade 13:50 idag så blev att direkt åka till stallet, mamma jobbade hem ifrån så hon tog med ridkläderna direkt och skjutsade mig direkt, sjukt soft.
 
Ridpasset: Han gick väldigt bra idag, red bort till Foderby och red Markarbete med Jocko.
Såhär såg dett alltså ut, två små fjutthinder och tre bommar på marken. Kan dock erkänna att han blir starkare på det bettet jag har nu, men när han väl släpper och blir bärig så är han fin som aldrig förr, så det är värt det. Han tar emot i höger ganska mycket men efter lite volter och "taktövningar" så hittade han tillbaka till det stabila. Rullade även runt på de två hinderna på varje lång sida.
"Högervarv, trav över bommarna, ut i högervarv, högergalopp och över hindret till vänster om bilden. Sen ner till tunnan längst till höger och lägga en volt och sedan byta galopp och över hindret längst till höger. Så såg övningen ut lite och det var super kul, jag vart tvungen att fokusera och likaså Kvirre. Imorgon tror jag att jag hinner rida efter skolan, slutar 16:05, INTE KUL :( På fredag är jag dock ledig (bestämmer jag, skolansdag är inte något att gå på tycker jag).
 
 
 
Så ridpasset var super och jag kunde inte vara mer nöjd över honom! :D
 

Lite flummig bild ifrån våras...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0