Ludde-Fredag

Vad var det jag sa? De vill fortfarande inte kasta upp mig på häst än så länge ;) Haha nej men skulle haft Pepsi men blev lite ändrat då en vuxen inte fått någon häst så då satte dom mig på Ludde istället, som jag förövrigt är KÄR I.
 
Har ridit Ludde rätt mycket vintern 2011 (november,december,januari,osv), men sen fick jag ju byta till Twist istället. Har iallfall tävlat Ludde 3 gånger tror jag, 2 gånger dressyr, 1 gång hoppning. Första dressyrtävlingen vann vi och andra kom vi 3/4? (det var knasig bedömning på den, för man hade ett eget tema med sång och allting, så allt skulle klaffa tillsammans, jag var Harry Potter:D) och hopptävlingen fick vi en rivning på om jag minns rätt?
När han kom var han en riktigt knepig ponny, stretade emot mot varenda människa och vägrade gå,sen testade jag han ett tag och jag tyckte han var ruskigt fin, visst hård i munnen osv men mycket att arbeta med, vilket jag tycker är väldig roligt!
Nu efter ett 1 år? (vet inte riktigt om det är så lång tid) så är han sååååå fin, alltså jag kan inte beskriva min kärlek till den ponnyn.
 
Ridpasset: Han var fin från första början, hade riktig power i sitt steg och jag behövde fokusera på att få han jämn och inte för ihoptryck eller för låg. Magnus skojade lite om att jag behövde spänna ner nosgrimman lite för han tog så höga benlyft så att han nästan slog i huvudet, haha. Han är så gudomlig, jag bara känner att shit, det där är min typ av ponny, jag tycker helt ärligt att vi passar tillsammans, som handen i handsken. Han har ett sånt steg, power, tryck men man kan även korta upp han och få takten, helt galet vad jag tycker om den ponnyn, tror att han skulle kunna gå hur långt som helst.
Ända nackdelen är att det är SÅÅÅ mycket ponny att rida, visst det går och chilla runt i en låg form utan tryck osv men det räcker inte för mig, har ponnyn DET så ska man utnyttja det, men det gör det såklart hela jobbigare för det blir ju mer att rida ihop men det är så värt det!!
 
 
 
Mamma filmade faktiskt så här har ni länken. http://www.youtube.com/watch?v=NyuTaQ9NLtE
Han är alltså den vita ponnyn i filmen... haha
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0