Måndag 20 Augusti

Denna dag var jag och shoppade lite höstkläder inför hösten, logiken är hög.
Det blev lite tröjor och smått och gott, inte mer med det. Tycker att det är så fruktansvärt tråkigt att shoppa menmen, you do what you gotta do.
 
Vid klockan halv åtta (kvällstid) gick jag och min kompis Nathalie till Kvirre för att longera lite. Eftersom att han ej fått nya skor på bak, han hade idag tappat båda bak så det var ju kanske inte jätte kul men longerade ändå för att se hur han såg ut.
 
Ibland longerar jag med inspänningar och ibland i bara grimma och longeringslina, det är då enbart för att jag ska se hur han lyssnar på mig, och för att jag vill att han ska vara avslappnad utan massa inspänningar och grejer, han var väldigt fin idag i vänster varv, han var låg med huvudet och hittade takten fint, han är så himlans lätt och rolig att jobba med, vilket gör det hela lättare och roligare, logiken är hög även här.
Men när jag skulle longera i höger så var han oren, vänsterbak om jag minns rätt. Kan ha varit för att han lutar sig så mycket inåt eller inte, ett mysterium, ingen större fara dock men valde att avsluta där.
 
Kvirre blir så gosig när man gör såna här saker med honom, blir liksom en helt annan kontakt och det uppskattar jag själv så himla mycket, han blir en liten goesgris och han lyssnar så bra efter dessa övningar, min lilla grisråtta, han är allt bra han.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0