Ridning Kvirre

Har precis kommit hem från stallet, jag och mammaaaa var och shoppade lite nya saker som ridbyxor,ridjacka och strympor, MYCKET nöjd! ^.^
 
Kvirre kändes bra idag, han var liksom... bärig. Han var dock lite knasig i höger idag, lite mer strängare i bettet och hårdare, kan vara för att det bettet jag har nu är lite mindre än det han haft innan och han kanske helt enkelt bara blir så då, men efter måååååånga volter så tycker jag att han blev hyfsad i höger iallfall.
I vänster var han på topp, som alltid :D
Red i cirka 25 min, behövs inte så mycket mer för han är så pass fin så känns onödigt att göra för mycket.
 
Imorgon blir det hopptävling på veda, kommer att tävla ponny då och förhoppningsvis Ludde, beror ju på vilket nummer jag får på lotten att välja ponny. Ludde kan vara lite "råttig" och stanna på vissa hinder men det gör inte så mycket, går helt ärligt inte in där för att vinna, bara för att ha kul, vilket gör allt så mycket enklare och oftast rider man bättre då också!:)
Jaja, mer imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0