Ridningen

Testade ett nytt bett idag, två delat fast mycket mindre än det han haft innan. Har ju tidigare nämnt problemet med att han öppnar munnen så mycket.
 
Jämförelse
Bettet innan:
OBS, BILD FRÅN GOOGLE
 
Om vi säger att han hade lika stort bett som på bild 4 innan så bytte jag till ett bett som bett nummer 1. (Inget av det här blir korrekt eftersom att det inte är mina bett, men ni får försöka hänga med). Jag tror att han har haft ett för stort bett, det har stuckit ut på båda sidor och man har kunnat dra i det väldigt mycket, jag är ju ingen bett expert, har nästan ingen erfarenhet alls om hur det ska lika osv fast jag har en aning, så det enda jag kunde göra egentligen var att testa rida på det mindre bettet för att se hur reaktionen skulle bli!

Ridpasset gick faktiskt förvånansvärt bra, han fick ett annat sug på bettet än vad han haft tidigare, han spottade inte ut det som han kan göra ibland heller han liksom sög tag i min hand istället och jobbade utirån den vilket var tummen UPP. Han hade ganska mycket gapkäft, men jag tror faktiskt helt ärligt att det är hans grej, han är nog en sån häst som håller på väldigt mycket med käften och det får man lära sig acceptera, men jag ska testa rida på detta bett några gånger till, håller er upptaderade om detta spännande fenomen jag har upptäkt... whateeee
Jaja ingen tid ska spillas, gå och gör något roligare nu än att sitta och läsa om min reaktion till bett, rätt ointressant ändå va?;)
Natti på er som brukar sova runt 21:00 snåret!
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0