ridpasset

Heisan på er!
Idag var en seg dag, solade lite på baksidan, åt mat och inget mer typ...Fast åkte till Kvirre vid 7 tiden och red, det var så varmt idag så bestämde mig redan vid klockan 11 tiden att idag blir det ett pass senare på kvällen!

Ja vart ska man börja?
Började i skritt ett lååångt tag för att känna hur han kändes, han kändes helt okey i munnen, låg och fin, bra tryck och lyssnade på mina hjälper... 
Satte sedan igång i trav för att känna hur han kändes då, han kändes sådär, (haha ni ska se mig nu när jag försöker förklara hur ridpasset gick, det var så konstigt idag s
å har lite svårt för mig hur jag ska beskriva, iallfall). Tänkte väldigt mycket på min sits idag (ups nu hände något så jag inte vet hur man fixar? haha det går bra nu, menade linjerna...
 
Yes, lyckades komma ur linjerna, OKEJ, åter till det seriösa... Som sagt sitsen, jag försöker komma iunderfund med sitsen, för jag vet från tidigare erfarenheter att när man sitter korrekt så är det MYCKET lättare att rida, men fan den är inte alltid så perfekt, speciellt inte på Kvirre som får mig lite lätt framåtlutad och studsig i sadeln, sen är det så svårt med handen tycker jag när han är så öppen i käften hela tiden, börjat fundera på om bettet är förstort kanske? Ska kolla upp det där lite mer, för det är inte roligt när han bara gapar hela tiden, alltså han är så stadig i formen men inte i munnen, det går inte ihop för mig,
för jag kan reglera honom i olika tempoväxlingar utan att tappa honom, jag kan göra allt det man ska kunna när dom är lösgjorda, men ändå så vill han inte stänga den där munnen? :@ (sen så låter det förjävligt också, som att någon smackar hubbabubba i fejset på dig -.- )
 
Som ni kanske märker så vart det ett väldigt rörigt ridpass för jag försökte fjupsa med min sits väldigt mycket och hästen samtidigt, det ledde till att Kvirre blev väldigt stressad och typ trippade mestadels och gjorde så jag tappade bettet ur handen, makes sense?
Ska ta mig en funderare, en riktig funderare...
Måste iof säga att han hade väldigt fin trav idag, mycket power och takt, något posetivt kan man alltid slänga in ;)
 
HEEEIDÅÅ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0