Skolstart

På Torsdagen denna vecka börjar jag skolan igen. Ser inte fram emot det speciellt mycket då jag aldrig riktigt gillat skolan. Ska iof bli väldigt skönt att få lite struktur på vardagen igen, även fast det kommer att vara jobbigare än någonsin att behöva gå upp tidigt på morgonen för att inte göra något kul alls, för det är precis vad skolan är, INTE KUL.
 
Man kan se det på så många olika sätt, antingen ger man sig f*n på att göra sitt bästa och tänka positivt eller så bryr man sig knappt, hur mycket jag än skulle vilja bry mig så går det inte, jag skulle vilja vara den som satsar fullt ut och hoppas på en bra framtid för att det står på ett papper att shit, hon har A i alla ämnen, hon går att räkna med, men så tänker inte jag, det som står på ett papper står på ett papper.
 
Min passion kommer sannerligen att ligga i ett jobb, då får man ju iallfall pengar för att slita röven av sig, men i skolan, jo man får ett betyg, bra eller dåligt , i vilket fall som helst så finns det inga garantier för framtiden, jobbindustrin blir allt svårare att få grepp om, speciellt för folk i en ung ålder, men jag tror och hoppas på att jag kan snacka mig till ett bra jobb för det som kommer stå på mina betyg, kommer antagligen inte ge så mycket.
Jag kan välja att slita sönder min hjärna i skolarbeten, att kämpa till jag inte har något liv i kroppen kvar, men helt ärligt så fungerar inte jag på det sättet, jag kämpar när jag verkligen vill något och skolan är ingenting jag vill, jag tror inte på betygen, jag tror på att en människa kan prestrera utöver dom.
 
Det finns kanske 1 av 10 som verkligen lägger ner all sin energi på att få bra betyg, och all kred till den för jag kommer aldrig bli sådan, men på ett sätt är det så spännande att kunna se OM allt ligger i betygen, fan folk är lata, jag är lat, kan säkert ge 110 % mer när det väl gäller att finna ett jobb, men som det känns just nu så ska jag försöka göra mitt bästa detta år, försöka att få någorlunda betyg så att jag känner mig nöjd men jag kommer aldrig låta skolåren gå ut över det som komma skall, för när skolan är slut och tiden är inne, då är jag redo att ge allt.
 
Jag är iallfall tacksam över att min mamma stöttar mig i allt, hon tror på mig i allal lägen även när jag inte ger allt, jag har ingen prestations ångest, det kan jag vara glad över även fast jag kan behöva göra lite extra ibland, men det kommer ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0