Tävlingen-Ludde

Åååh fick lilla gosegrisen idag på tävlingen, sikken tur jag hade!
Vem är Ludde då egentligen? Ludde är en D-ponny och 8 år gammal om jag minns rätt. Han är en Connemara Valack (min favorit ras, tycker att dom är så vackra) Han är väldigt fin i dressyren. I hoppning kan han vara tittig och vägra, även släpa med benen lite så att det oftast blir en rivning.
 
Framridningen:Han var så fin så fin, kändes väldigt med på noterna. DOCK så är han väldigt "slapp och tung" i galoppen vilket gör det ganska svårt att få ett bra grundtempo, sen vet jag inte riktigt hur den ska vara för jag brukar inte hoppa honom, så visste helt enkelt inte vad som passade honom bäst. Men han kändes väldigt fin och jag skrittade även massa så att jag själv skulle orka att hoppa banan, blir så trött när jag rider fram för länge xD
 
På banan: Han var tittig, lite okoncenterard men jag lät han få gå och kika runt lite, dåvart det bra! La upp ett ganska stadigt tempo, mycket tryck men inte så fort, och han hoppade hela banan väldigt bra, kunde även svänga hyfsade hoppsvängar.Jag var så himla nöjd med han efteråt för att jag vet att han brukar vägra och titta lite, men inte idag, mamma (jag) var bestämd, hehe
 
Resultat: 8 i klassen deltog, alltså bara 2 placerade, blev ingen placering för mig men en värdig 4:de plats :D Vi som var bland dom 4a bästa i toppen låg på 21 sekunder plus hundradelar, så det var inprincip bara det som skillde åt, men jag går aldrig in på en hoppbana för att vinna, utan för att ha kul, sen om jag känner att hästen har mer att ge då kan man ju köra på lite, men åh jag var nöjd, är bara så glad av att få sitta på honom :D hehheheöhhöh
 
LYCKAD DAG!
Bild från framridningen. Dock fick jag fota direkt från system kameran för att det var inte min.
 
Kika lite på hindret...
 
Lilla stjärnan.<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0