Tisdag-Stalltärna

På Tisdagen så hoppade vi igen, det gick väldigt bra för alla tre om jag får säga det själv. Jockos häst Finnegan hoppade näst intill utan problem (efter några galoppvarv, Kajsa och Larry hoppade också väldigt fint, Kvirre var helt gudomlig!
 
Jag gick verkligen in snitsen i Tisdags på hur jag skulle hoppa honom korrekt vilket var att sitta ner och "spänna bågen" och vänta in honom så att jag inte hoppade före varje hinder (vilket jag gjort tidigare), jag skulle vänta in honom tills han hoppade, det resulterade i att hoppen blev tusen gånger bättre och samspelet ocskå, han tycker ju att det är så fruktansvärt kul att hoppa, åh det gör det så mycket roligare för mig!
 
Hoppade några hinder på 1m med honom, men han är på riktigt säkert 10-20 cm över när han hoppar, själv så flyger jag som en liten vante, men kul är det ! :D 
 
Har dessutom bytt ut en av mina dressyrspecialer på Veda mot en hoppspecial istället, och på storhäst? Nu börjar the bigstuff, inge mer ponnyridning utan nu blire stora djur att handskas med, KUL KUL! 
Nya utmaningar funkar alltid ;) 
 
En gammal bild på mig när jag hade lugg! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0