Dag3. Min favorit årstid och varför.

Ganska självklart och tråkigt svar på denna. Helt klart sommaren, varför? Det är värme, sena dagar i stallet, fest med kompisar, ändlösa dagar med lycka. Jag blir alltid positivare på sommaren, många säger att de har att göra med att man helt enkelt blir mer deprimerad av mörker, kan helt klart stämma även fast jag gillar mörker i sig, men klart man förknippar solljus med lycka och mörker med depression.
Sommaren, ni vet när man får en såndär känsla av att "shit vad jag är glad att jag lever", såna får jag väldigt ofta på sommaren, det är grönska, och det är nog framförallt det jag älskar, när de gröna träden har blommat och solen steker, blir så jädrans glad av det. Sen kan man ju inte ungdå att det verkligen är bäst att ha häst på sommaren (OKEJ, om vi bortser från stekheta ridpass och mygg som biter hål på en), du kan åka till stallet 9 på kvällen om du känner för det för det är ändå ljust då, men nu på vintern? Kvirre går in halv 4 för det finns helt enkelt ingenting för han att göra ute, men på sommaren då kan han vara ute tills klockan 10 om det ska vara så.
För att inte låta allt för negativ mot de andra årstiderna så slänger jag in åtminstonde 1 positivt sak med varje årstid:
Vinter- Mysigt att rida i snön
Vår- Sommaren börjar komma och dagarna blir ljusare samt vackra färger
Höst-Vackra färger + mysig stalloutfit
 
MEN,sommaren är bäst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0