Kvirre och dagens aktivitet

 
Han kom så glatt in när jag hämtade honom i hagen idag, han var nog glad för att få komma in från snövädret!
Jag var vid stallet runt klockan 2, han är så himlans fin i pälsen just nu så det är inte jätte kul att stå och borsta på en häst som ändå inte visar ett finare reslutat än innan, men ack man ska inte klaga, 1000 gånger bättre än en lerig häst! :D
Valde att rida till ridhuset och hoppa några språng, satte upp två hinder på 80cm, och bara hoppade över dom några gånger.
Han har vilat från ridningen 2 dar i rad nu och han var något stel i höger sida, men det brukar alltid lösa sig efter ett tag. Hade generellt sätt inte så höga krav på han, utan körde bara lite basic och simplet som lite galoppfattningar, serpentiner och volter samt fyrkantspåret!

Han hoppade faktiskt väldigt bra idag, kom fel på hindret kanske 3 gånger så det var inte så farligt, han tyckte nog det var ganska kul också även fast det inte var "jätte avancerat".
Efter det stallet så följde jag och min familj med Nattis till hennes stall för att kika lite, kan även avslöja att jag familjen och farmor ska åka dit på Lördag (om det nu blir så) och kolla en gång till och eventullet bestämma oss för något! HOPPAS
 
Vi hörs imorgon!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0