Litet test bara, haha

ÄGANDE
Äger du ett par ridstövlar? Ja
 Äger du några ridskor? Ja
Äger du någon ridväst? Ja, fast den är liten som satan
 Äger du några Helskodda ridbyxor ? Ja 1 par
Äger du några Vita ridbyxor? Ja
Äger du några Chaps? Nej
Äger du någon Ridhjälm? Ja, 2st
Äger du något ridspö? Ja fast brukar inte använda spö så ofta
Äger du någon Grimma? Ja, ty 5st
Äger du något Grimskaft? Ja
Äger du något Täcke? Ja
Äger du någon Sadel? Ja 3st
Äger du några ojlock/Schabrak? Ja ett par....
Äger du något Träns? Ja, 1
Äger du någonRyktlåda? Yesbox
 Jadå
 
TEORETISKT
Vet du hur man sätter ihop ett träns? Jävligt tvek, har aldrig riktigt varit min grej
Vet du hur man sadlar? JAAAAAAAA
Kan några sjukdomar? Ja några kan jag
Vet du hur man skor en häst? Alltså lite halvdant men nej jag skulle inte klara det
Kan du några kroppdelar på hästen? hÖhÖ ja
Vet du hur en krorrekt sits ser ut? Mer eller mindre ja
 
RIDERFARENHTER
Har du ridit barbacka? Ja ett par antal gånger i mitt liv
Har du ridit western? Nej men är intresserad av att lära mig
Har du hoppat med en häst? Heheh, jaaaa
Har du utövat voltige? Nej, men det skulle också vara kul att testa, är nog inte lätt!
Har du åkt på ridläger? Ja, jag har varit på Grällsta och Björkängsgård, Björkängsgård är bäääst
Har du tävlat? Det har jag
Har du ramlat av och slagit dig? Ja jag "hoppade" av i farten en gång och då bröt jag foten
Har du suttit på en bockande häst? HAHA jaa, många gånger
Har du suttit på en skenande häst? mHHHM, några gånger
Har du vunnit rosett inom hoppning? Yes i have
Har du vunnit rosett inom dressyr? Ja det har jag
Har du galopperat över en sommaräng? Ooooh ja, grymt härligt
Har du ridit två på samma häst? Ja jag och min lillebrorsa red två på Kvirre för några år sedan, vi ramlade av, haha
Har du suttit på en stegrande häst? Ja det har jag ju gjort
 
ERFARENHET MED HÄST
Har du haft egen häst? Kvirre jao
Har du ridit på ridskola? Gör det nu
Har du badat med häst? Ja, det är mysigt men lite läskigt
Har du förlorat en häst? Ja
 
JAG HAR RIDIT
En stor häst? Ja
En liten häst? jA
En kittlig häst? Ja
En pigg häst? Ja
En lat häst? Ja
En ambitiös häst? Ja
En connemara? Ja, dom är underbara
En fjording? Jadå, har en liten rolig historia som jag kanske kan dra i ett inlägg
En haflinger? Nej
En arab? Ja
En nordsvensk? Ja
En ardenner? Nej
En shettis? Jaaaa
 
Hur högt har du hoppat?
Tror att det var 130 med Kvirre
 
Hur högt har du hoppat med en A-ponny?
Inte säker men inte högre än 30 cm tror jag
 
Hur högt har du hoppat med en B-ponny?
70 Cm tror jag
 
Hur högt har du hoppat med en C-ponny?
1m om jag minns rätt
 
Hur högt har du hoppat med en D-ponny?
Runt 1m där med,höjdhoppning...
 
Vad väljer du?
 
Hoppning eller Dressyr? Dressyr, hoppning är kul men är mer dragen till dressyren
 
Rida ut 2 eller i grupp? Beror helt på vilket humör jag är
 
Gymkhana eller hopplektion? Hopplektion
 
C eller D-ponny? D-ponny, storleksmässigt
 
Stå i stort stall elle litet stall? Litet stall
 
Berätta om första gången som du ramlade av: Det var på Veda tror jag, red på en ponny som heter Anastasia och vi hade ridit ut hela gruppen, min ridlärare var lite knasig och sa att vi skulle trava ner för en backe? på hemvägen, och då började hästarna att skena och jag typ ramlade/hoppade av, lite av min grej att hoppa va faktiskt.
 
Luddisen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0