Lycklig

Jag har inte sovit speciellt bra inatt då jag somnade vid 5 och väcktes runt 11 av spring i huset... -.- Men jag somnade om till klockan halv 2 typ 0.0  Idag hinner jag inte gå till Stallet då jag ska hem till min käre vän Nathalie om 30 min för att fixa oss, hon fyller nämligen 18 år imorgon så hon har bjudit över vänner idag som ska fira henne, jätte kul! :D Vi har ju lite gemensamma (stavning?o.0) kompisar så ska bli kul att få alla samlade! :D
 
Men varför rubriken lyder lycklig är för att lösningen med Kvirre har kommit nu, och för min del så kunde det inte blivit bättre! Vi kommer att flytta honom till vågsjölund som ligger i Arninge och där även min vän NATHALIE står, det var hon som presenterade oss för stallet och jag fick en sån där good feeling första gången jag var där, jätte härligt område och allt ligger ganska tätt packat, dom har ridhus och jätte mycket ridvägar, ska bli sjukt kul!
Dock så kommer vi flytta honom runt 12-15 Januari då hon som äger stallet inte hade några inneboxar överhuvudtaget men efter att Mamma pratat med henne som äger stallet igår så var hon enormt sjysst och sa att hon kunde flytta ut sina fallabelor till utebox just för att vi skulle kunna flytta dit, hon vet att Kvirre står själv så tror hon vägde in att det är bättre att han får komma till hennes stall istället för att stå själv, verkligen jätte snällt av henne, tror inte jag kommer kunna tacka henne nog.
 
Men det här betyder också att jag kommer ta över all skötsel så som att boka skoningar, vaccineringar, hämta foder, mocka osv, och vet ni? Jag längtar. Har alltid velat ta hand om honom fullt ut och nu får jag chansen, kommer bli riktigt gött!
Jag är iallfall riktigt lycklig över detta och det känns som att jag kan börja om på nytt igen, den känslan är obeskrivlig.
 
Men nu ska jag snart pallra mig ner till Nattis för att fixa mig och vi hörs väl imorgon I guess! HÖRS
 
Den här bilden är tagen från i sommras, alltså kolla pannluggen vad kort den var!!
Hans är liksom ner till "nosgrimman" nu, hehe...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0