Rolig dag i stalle(n)

Åh denna dag har varit den mysigaste på länge! Följde med min kompis Nathalie till hennes stall som hon flyttade till för 1 vecka sedan med sin 5åriga islänning Moldi, han är ubersöt!
Vaknade upp vid halv 10 av en strålande sol, kunde inte blivit mycket bättre, sen åkte vi till hennes stall som ligger i Arninge. Vi möttes upp av ett gäng på 5 stycken små falabellor, kan säga att jag aldrig sätt några så söta hästar, eller man kanske ska säga? hundar? i hela mitt liv, typ 50 cm höga och bara sååååå söta, visste inte vart jag skulle ta vägen för att dom var så söta. 
Sedan red hon sin häst Moldi i ridhuset och de skötte sig jätte fint! Fick sedan hoppa upp och testa, jag har ridit isländshäst cirka 10 gånger innan men aldrig har jag ridit en íslandhäst som är så ren i sina gångarter, hon ba: spänn rumpan på dig så börjar han tölta, ganska cool känsla faktiskt att han var så väluppfostrad även fast han bara är 5 år gammal, tror att dom kommer kunna gå långt!
 
Efter cirka 3 timmar i det stallet så åkte jag hem, bytte om och fick skjuts till Kvirre! Han hade faktiskt orkat sig upp för backen i hagen idag för första gången sedan snön kom, duktig kille! Han kom dock med glädje när jag ropade in honom, haha.
Borstade lite, sadlade och red ner till ängen, ett pass på cirka 25 min. Snön är ganska djup där så det blir lite kortare pass.
Det var faktiskt ganska flummigt att rida idag för jag satsade bara på att ha kul och shit vad kul han hade då, körde iväg i lite galopp, han blev till och med på hugget vilket inte händer så ofta, han brukar oftast ha väldigt stor koll på hur jag gör uppe på ryggen men jag släppte lite på garden och lät han gå, han spruttade på ganska rejält, skit kul!
 
Låter lite bilder tala för resten av dagen!
 
Jag och de små liven
 
HAHA, kattfan asså
 
En sötis
 
Hingst falabellan
Hovarna var ju inte jätte stora...
 
Fölet gillade kameran
 
Asså getfan, han stångade mig lite lätt också, vilken lirare
 
Nattis och hennes Moldi
 
Ååååh, han var så underbar
 
 
Min favorit kolan!
 
Kolan:')
 
Kvirrisen igår!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0