Ruskigt Kallt

Helvete, begav mig av till Kvirre runt klockan  halv sex och satan vad kallt det var. På toppen av att det redan var kallt så red jag till ridhuset på 15 min, de värsta 15 min av mitt liv.. Haha nej men kallt är typ förnamnet, efternamnet kan man ju tala mer om så att säga.
Trimmade honom inför hoppningen imorgon men hoppningen var inställd fick jag höra senare på kvällen så det var ju lite tråkigt, jag ¨är allt för lat för att orka bygga upp en egen bana, så blir att vänta ännu en vecka på lite hoppning!
 
Han var förvånansvärt fin idag, han stod igår och i lördags red jag bara ut så hade kanske förväntat mig en lite stelare Kvirre men icke, han slutar aldrig förvåna mig! Inte för att vara sån men han är rätt fint riden fan, han håller sig fin även fast han får stå i 2 dagar, en riktig kalas häst är han!
Red cirka 45 min i ridhuset, mycket lösgörande arbete, låg form och lite varierande tempo, dock lite undertempo denna dag, kände inte att jag behöver pressa han till max, så ett behagligt tempo fick duga, då menar jag typ vanlig arbetstrav kanske lite saktare ibland.
Körde igång han i trav, lite volter, serepentiner, väldigt basic stuff. La in lite galopp i låg form och lågt tempo, och körde utefter det.
Kan säga redan nu att jag aldrig har varit sådan som lägger upp ett "ridpass" varje dag, jag får se vad jag känner för och sen om Kvirre känner för detsamma, om inte så får jag anpassa mig lite efter honom och han efter mig, ge och ta för fan!
 
Sen ett litet tips om ni blir kalla om fötterna, släpp ur fötterna ur stygbyglarna¨, stygbyglar är Järn och vi alla vet ju vad järn drar till sig, kyla. Jag släppte mina på hemvägen och det var gudomligt, helt suveränt magiskt till och med, kunde inte blivit mycket bättre!

Sen så var det ju det där med svettig häst och skrittväg hem på 15 min... Jag kan säga att jag hade inte en brun häst längre, han vart vit. Slänger upp lite bilder på en sammanfattning av 2,5h hos Kvirre!
Och ja, jag gillar att redigera mina bilder lite för mycket bara för att
Jag och ett riktigt sött fläskberg (Kvirre)
 
In tha riding hus
 
Från brun till vit häst, ni ser ju hur frostig han blev, helt sjukt!!
 
Lilla stallet
Tjena istappar på nosen, tycker att den här bilden avspeglar hur kallt det var
 
Snygg fotomodell, han ser ju förjävlig ut
 
En GRIS, en Ginger???
 
 
Den obligatoriska ego-bilden i stallet, riktigt trevlig look må jag säga! Fy....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej jag tänkte bara höra med dig hur det är med din häst. står han själv nu eller hur är det? Jag tycker det känns lite taskigt med tanke på att hästar är flockdjur, jag menar du inhe flytta honom så han får lite kompisar och sällskap? Inget illa menat mot dig utan bara intressant att veta hur det blir och hur du tänker

Svar: Hej Frida!På papper så är han inte min häst, det är min farmors, så man kan säga att jag tar hand om honom och han känns som min egna. Men eftersom att han inte är "min" så har jag inget att säga till om när det kommer till den biten att han står själv. Jag kan lova dig att om han var min och jag hade all bestämelse över honom så hade jag självklart flyttat så att han fick sällskap eller lånat in en annan häst, men besluten ligger tyvärr inte i mina händer, vilket är synd och jag tänker på det varje dag. Jag skulle kunna skriva en hel uppsatts runt detta men lite kortfattat så är det inte mitt beslut att han står själv, jag tycker det är extremt taskigt och dumt gjort men jag är "maktlös" i brist på ett bättre ord, hoppas att en lösning kommer snart!
Hoppas du fick svar på din fråga!
None None

2012-12-04 @ 14:46:27
Postat av: En riktig människa

Gud vad söt häst, usch och fy för kyla :( Men din häst påminner mig om en häst som står på min fd ridskola!

Svar: Åh tack så mycket! Jasså, vilken ridskola?!:)
None None

2012-12-07 @ 14:41:27
URL: http://riktig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0